Előadások

Sajnos szünetel

Kedves waldorf érdeklődésű, vagy már waldorfos szülők, pedagógusok!

HA SZERETNÉL ÉRTESÜLNI ELŐADÁSAINKRÓL ÉS KIADVÁNYAINKRÓL, EZEN A LINKEN FELIRATKOZHATSZ HÍRLEVELÜNKRE:   hírlevél

A Csillagberek Waldorf Óvoda immár hagyományosan tanévenként 4 alkalommal előadást szervez olyan érdekes témakörökben, amelyek révén még közelebb kerülhetünk gyermekeinkhez, jobban megértve őket, segítve őket a boldog gyermekkoron át a boldog felnőtté válásban. Neves, szakértő előadóink sok hasznos gondolatot osztanak meg velünk ezen előadások során.

Következő előadónk

ELMARAD! ELMARAD! ELMARAD!        Karkus Ottó lesz a vendégünk, Ki nevel kit? címmel tart majd gondolatébresztő előadást

Karkus Ottó, a solymári Fészek Waldorf Iskola vezetője és bothmer-gimnasztika tanára ismeri a gyermeklélek minden zegét-zugát, tudja melyik életkorban mi a legjobb a gyerekeknek, minek örülnek, mi bánthatja őket, miért lehetnek büszkék, és mi az, ami miatt legszívesebben világgá mennének.
Most arról beszélgetünk ki nevel kit? Kinek kell a határokat kijelölni? Hogyan kell figyelni a kisgyerekre.

Az előadás zavartalansága érdekében kérjük, hogy a csemetéket bízzátok rá otthon valakire – ennyi nyugodt elmerülés nekünk, szülőknek is jár.
Hozzájárulásként a résztvevőktől 2000 Ft-ot szeretnénk kérni.

Mivel óvodánk befogadóképessége véges, ezért kérjük, részvételi szándékodat itt jelezd: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfyl3k2qQZVwU0I99XxMs-U4Hp6t2HeuOQ3capCzkffbIyCsA/viewform
Köszönjük!

2019/20-as tanév előadásai

Martin Keizer, művészetterapeuta. “A női minőség mint Mária,  Isis-Sóphia-Mária” 2019. október 16.

Bóna László író, gyógyító, tanító, a Waldorf-Óvodapedagógiai képzés tanára, a Homeopátiás Gyógyművészeti Társaság alapítója és vezetője és a CHE Homeopátiás Magániskola létrehozója , aki a kisgyermekek szexuális érdeklődéséről beszél nekünk. 2020. január 15

2018/2019-es tanév előadásai

Bóna László irodalmár, a Waldorf Óvóképzés tanára, homeopata.  Új és régi – régi és új

Martin Keizer, művészetterapeuta. A gyermek kísérése az angyali segítők és szülői erők által

Karkus Ottó

2017/2018as tanév előadásai

Beöthy Hanna a Waldorf Óvóképzés tanára, Waldorf tanár – Mi is az a waldorf?

Közeleg az óvodai jelentkezések beadásának időszaka, a lehetőségeket feltérképező, és a Waldorfot szimpatikusnak érző családokban pedig természetes módon számos kérdés felmerül. Ezek egy részére – főleg gyakorlati oldalról – a tájékoztató estek választ adnak, jó részükre viszont kevésbé. Előadónk sok szeretettel és mélységes pedagógiai tudással hozza közelebb hozzánk a Waldorfot. Vajon csodabogárnak néznek, ha waldorfos vagy? A környezetedben számos “tévhit” kering? Szeretnél tisztán látni, esetleg olyan válaszokat kapni, amely a tágabb családnak is támpontul szolgál?
Beszélünk arról, miért érezzük úgy, hogy a gyermekeinknek legjobb választás a Waldorf ovi, és mit jelent ez a család mindennapi életében.

Martin Keizer, hazánkban élő holland művészetterapeuta: A kisgyermekek ápolása, gondozása, érzékelése hét éves ciklusok szempontjából. Mi az aminek meg kell történnie a kisgyermekkel, hogy egészséges lelkületű felnőtt legyen?

Dr. Szőke Henrik antropozófus orvos a kisgyermekekről mesél nekünk a 12 érzéken keresztül. Mik ezek az érzékek? Az antropozófia szerint az embernek 12 érzéke van, mely mindegyikéhez külön érzékszerv tartozik. A Testi érzékek, azaz saját test érzékelése: tapintás, életérzék, saját-mozgás érzék, egyensúlyérzék; a Lelki érzékek, azaz a világgal való kapcsolatot megteremtő érzékek: szaglás, ízlelés, látás, hőérzék; valamint a Szellemi érzékek, azaz embereket összekapcsoló, rejtettebb érzékek: hallás, szó- vagy beszédérzék, gondolat- vagy fogalomérzék, én-érzék.

Bóna László irodalmár, a Waldorf Óvóképzés tanára, homeopata “Ki mit tud?”   Mikor mit kell tudni az életben és mit nem kell?
Honnan jön a tudás?
Van-e egyáltalán értelemre ható nevelés?
Milyen a gyermeki és milyen a felnőtti képzelet?
És milyen a gyermek és milyen a felnőtt valósága?
Mi az alkotó képzelet és mik az ártalmas víziók?
Hogyan árthatunk és hogyan segíthetünk a képzeletnek?